mama ke indonesia

Dear Diary ,

Tired tired tired , i am tired . Dear diary aku penat la , mama pergi indonesia seminggu , aku sangat penat , aku tak anggap ia beban but tanggungjawab :) Aku sulung aku harus kuat pikul semuanya . Kalau tak , macam mana keluarga akan menjadi , so untung siapa yang bukan anak sulung , cuma anak sulung je yang faham perasaan ini , anak sulung tak semesti kerja dia buli , marah adik . Why tak ikut mama pergi indonesia ada exam lagi masa tu. Kenapa mama pergi indonesia? Sebab datuk kena strok dah berhari hari turut tak bangun so really sangat argent. Walaupun atuk ni aku tak pernah tengok just pernah dengar kisah dia , jujur atuk ni orang yang kejam bagi saya , mama tiri actually nasib macam aku , tapi aku rasa mama lagi teruk coz dia ditinggalkan ayah dan ayahnya pergi kawin perempuan lain. Nampak perkhawinan tak seindah kita tengok . Semuanya bermula dengan indah tapi berakhir dengan ?

Bila tengok mama nangis , aku pun nangis , aku bagai alaminya , bagi aku bagai seorang yang aku benci , dia pernah tinggalkan ku dengan kejam tapi bila dia sakit aku pun turut terasa sedih . Macam tu la aku rasanya perasaan itu , tapi sebab orang boleh alami perasaan ini , kecuali mereka mangsa penceraian ibu bapa :')
Apa pun tolak perasaan sedih pergi jauh jauh. Masa hantar mama pi airport nampak lolipop yang besar omo . RM7.90 hahahaha setakat ni la lolipop paling mahal. HEEE .. Aku benci orang yang sanggup tinggalkan anak . Aku benci benci !! I hate them forever , terumatanya bila mereka masih kecil . :( . First time ert dapat A hahahaa . aku dapat jadi pengawas tahun 2013 me . like ohh God . SpeechlessAku terima je la seadanya , jamuan kelas tukar ke esok , bukan jumaat huuu. tak ley keluar Landmark , maybe khamis mau pi tapi bole ke?

Tingkatan 2 akan berakhir tak lama akan ku rindu mu segala saat ini . Akan ku kenang dan ingati . :( Aku miss darjah 6 , 6 Gigih . . Awesome moment dah dua tahun aku tak jumpa Papa Radzi , ya ampun just God know how much i miss him . Diriku amat berhutang pada Papa Radzi nyawa ku pun tidak dapat ganti jasa baik dan budi papa radzi selamanya . Maaf kan saya cikgu bukan saya tak nak lawat cikgu saya tak dapat . He is the best teacher in my life :'( Tuhan jaga la papa Radzi selalu hadirkan awan dan sinar cahaya matahari yang selalu terangi dan ceriakan hidp dan hari papa Radzi . :'( Hingga mati tidak akan ku lupa Cikgu , Ayah yang telah bantu saya . Tanpa dia tak akan ada ku disini tulis diary . Ku amat berhutang pada papa Radzi ...

*Nangis kejap * ...... Huu serius sedihhhh. PAPA RADZI . Aku pun sayang Papa Kandung :') . SPM mereka dah SPM . Huu Dia pun dah SPM ku cuma harap yang terbaik buat dia . Semoga dia bisa jawab dengan tenang . . Kadang kadang aku penatla , aku nak tahu mrkah sejrah aku , B or C lgi right . Kenapa sejarah kau asyik permainkan aku ! Dari dulu lagi . Kau suka kembali kenangan sejarah hitam aku ! Kenapaaaaaaa!!!!!!! ARghhhhh Aku cuma harap orang ku cinta dan ku sayangi , dapat terima aku seadanya dan sejarah ku yang tak seindah yang diingin . Kerana aku bagai buah catur yang di jalankan ke tapak putih dan hitam oleh takdir . Aku syukur saja . :) Hari ni naik motor dayah Omooo best . hehe macam budak budak la pulak .Hari tu curi curi nak masuk fb dia , dia dah tukaq password bulan 10  . okey la tak pa la . hmm :D cheer up maahh itu fb dia tak baik aku ceroboh

P/S : Jadi suri rumah tak senang T_T amat penat dengan sikap adikku yang ambil kesempatan buli aku , last last aku naik ingin spread fireeee