Wet Handkerchief Of MINE *Reason*

Hey all
Soirées d'Hiver ♥🍪
Alright today i gonna tell why i love to wet my handkerchief . Because those classmates give those annoy look at me really annoying lehhh >.< Sorry but im unique ?HAHA my way lahhh . Ok la banyak kawan sekolah aku memang akan bagi muka annoy bila tersentuh sapu tangan aku basah. Seriously apa ko orang ingat ? Peluh aku ? Hingus aku? No No no way ! Aku geli hingus dekat sapu tangan. Kenapa basah ? Sebab aku bagi basah guna air !!! Ingat aku ni sekotor tu ke ? Aku gila la jugak hingus ! Ko orang je yang suka hingus dekat sapu tangan okay joke jangan marah not all is your wish your handkerchief kan ? :) Just use any way u want.Dont bother too much . At here i just wanna explain


1.Basah buka sebab hingus or peluh tapi saya bagi basah guna air bersih.

2.Muka saya jenis kering so boleh tolong kekalkan lembapan.

3.Muka berminyak. Serius muka berminyak tak suka guna tissue yang khas serap oil .Because but kulit rasa kering dan tak selesa like keringkan kulit so bila guna sapu tangan basah senang lap away minyak muka dan bila lap tak akan rasa cam weirdoo.

4.Kurangkan jerawat . Haa satu sebab muka aku tak tumbuh banyak sangat jerewat .Bila kita pergi sekolah kita exposed to banyak dust , udara , asap and etc .Actually tak sedar udara kotor tu lekat dekat muka .So berbanding guna sapu tangan kering and basah . Haa banding la mana lebih berkesan bersihkan muka .Lagipun lap muka guna sapu tangan basah is like another way to clean your fash when you don't have pencuci muka.


5.Menyegarkan . Serius bila panas lap kat muka kurang rasa panas. Lagi best bila lap sapu tangan basah bila dok depan kipas or tempat berangin memang best gila la bila sekali angin tiup haa sejuk kan sekolah ni kinda tempat panas .

6.For me guna sapu tangan kinda membunuh kulit sebab rasa macam tak selesa maybe i love water a lot.Air kan satu benda yang boleh buat kulit kita lembap actually bila kulit kering or rasa macam banyak debu dok buat homestay lap la muka dengan air suam guna sapu tangan or tuala kecil please jangan guna tissue . :)

7.Kurang peluh. HAHA biar betul ? Okay tak betul macam bila kita panas kita terus lap sapu tangan basah boleh kurangkan panas dan tak lah berpeluh .Saya jenis cepat berpeluh terutama dekat hidung so this a really suit for me .

8.Hilangkan mengantuk tak payah pergi toilet basuh muka tak perlu jalan jauh.Lagipun bila tengah exam mesti akan rasa mengantuk kan ? Haa then rushing siapkan karangan .See kalau ada sapu tangan basah just lap terus muka or letak dekat mata sekejap legakan mata anda  :)


Guna saja je tissue basah kan watson ada jual ?! Please jangan buat macam tu sebab dia ada bahan kimia and benda dia guna or maybe perfume dia guna untuk wangi kan tissue tu amatlah tak sesuai dengan kulit kita . Sebab too much chemical kill our skin. :) Apatah muka kita re baby skin . Btw just guna saja le sapu tangan dan basahkan sapu tangan not gonna hurt what. Lagipun tissue ni mostly perbuat dari bahan recycle or straight to the point tissue perbuat dari surat khabar

I'm not expect about beauty life or style i just share through my experience . Itu yang saya rasa kalau awak rasa salah then terserah dekat awak. Everyone re different not really everyone gonna have same thinking like urs . :)Sapu tangan basah memang my style memang sejak start guna sapu  tangan aku tak tiru siapa siapa . And apa aku cakap pasal kebaikan sapu tangan is through my experience not research :) Sekian maklum

Take care ya all , sweet dream maybe after this most post about how to get rid of acne problem beauty tips stay tuned :D sorry kalau typo

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.